Your Media, Ladies and Gentlemen

Honestly, how often does this sort of thing have to happen before reporters learn to scan websites a little closer?:

The Washington Post has erroneously reported that Sarah Palin, the former vice presidential candidate and former Fox News contributor, is joining the Qatari-owned news network Al Jazeera.

“Late last week Al Jazeera America announced the former vice-presidential candidate would be joining their news network,” the Post’s Suzi Parker writes today in a post on the She The People blog, titled “Sarah Palin’s plan to reach ‘millions of devoutly religious people’ through al-Jazeera.”

Parker calls this “a cautionary tale about what can happen when politics and celebrity meet.”

But Parker’s report is a cautionary tale about what can happen when writers cite satirical websites, such as The Daily Currant.

You may recall that Rachel Maddow made a similar mistake when she credulously cited a satirical website as calling on Palin to lead the charge for advocating an American invasion of Egypt

I’m not sure which is the more alarming trend: that even the most outlandish claims don’t seem to merit fact-checking scrutiny or that the scrutiny seems to vary depending on who the subject of the piece is.